reklama

za volantom s pokojom ..

V poslednej dobe ma coraz castejsie rozrusuju mnohi soferi. Jazdenie v Azii nefunguje ako doma - jasne - vsak to ani nikto neocakava. Ale chyba mi dodrzovanie urcitych zakladnych principov jazdy. Jazda bez sklonu soferov k dodrziavaniu nejakych rozumnych pravidiel vyzera  miestami chaosne, nikomu to vsak zjavne neprekaza. Miestami je jazdenie dobrym treninigom na trpezlivost a pochopenie nezmyselnych manevrov druhych soferov. Miestami rezignujem a tvarim sa, ze o nic nejde (ako vsetci ostatni) a zdrzujem, vleciem sa, zavadziam, pcham sa. Niektore z praktik sa vsak na druhej strane daju zne-/vy- uzit ked sa ponahlam, ked potrebujem trochu adrenalinu, alebo len tak, na srandu .. V istych situaciach mi napadne, ze by nebolo zle trochu sa znormalizovat na ceste .. Ako zacat (?).. asi najlepsie tym, ze si zosumarizujem niekolko neziaducich principov uplatnovanych za volantom ..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

 Napriklad vyznacene pruhy na ceste su velmi casto len akoby orientacne. Nie su nijak zavazne a pravidlo o neobmedzeni/ neohrozeni vozidla, ktore ide v jasne vymedzenom jazdnom pruhu moc neplati. Ak ma niekto pocit, ze mu je potrebne ist do susedneho pruhu, i ked plneho aut, kludne sa strci pod kolesa, vsak na co maju vsetky tie auta brzdy. Neustaly merging - pchame sa aj tam kde nie je miesto ..
:: Na viac prudovej ceste je dobre uistit sa, ze mi aspon z casu nacas pretrcaju kolesa do vedlajsieho pruhu. Ak nie preto, aby som bol vzdy pripraveny zmenit pruh, podla potreby, aspon preto, aby som zavadzal
:: Auta na ceste sa nemusia radit do tolkych pruhov kolko je nakreslenych, ale tolkych, kolko aut sa zmesti vedla seba. Nevadi, ak tomu na kraji uz trcia kolesa na travu vedla cesty
 :: Pri prichode na hlavnu (oznacil vlastne niekto ktora z dvoch napajajucich sa ciest je hlavna?) idete rychlejsie alebo mate vacsie auto ako sofer na hlavnej (vedlajsej?) - kludne chodte - dostanete prednost
 :: Pas si davame iba podla nalady, pripadne z pocitu znizenej bezpecnosti pri vyssej rychlosti
 :: Ak sa cloveku nechce zastavovat na cervenej na mieste, kde je priechod pre chodcov, nevadi, hlavne je nikoho nezrazit. Ak ste chodcom, ktory prechadza na zelenu, tak radsej rezkym krokom alebo behom. dobre sa obzrite ;)
 :: Skoro pravidlom je dlha cervena na vacsine krizovatiek. Pri cervenej na krizovatke kludne vypnite motor. Usetrit si benzin 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 :: Pri vjazde do dediny/ mesta treba uposluchnut znacku "reduce speed". Zo 100 na 90, z 80 na 60, neviem .. nikto nepovedal ..
:: U-turn na rusnej ulici, je v norme .. aj ak sa to pripadne ani neda vytocit a je potrebne si pri manevrovani cuvnut - (a nikto za to na vas trubit nebude)
.. atd ..

Jednoducho - cloveka to niekedy vytoci ..
.............................................................................
Uvedomujem, ze pri osvojeni niektorych z tychto praktik, moze byt clovek doma na ceste nebezpecny, dostat pokutu alebo prist o vodicak. Doma to radsej neskusajte ;) V duchu "ak chces nieco zmenit, zacni od seba" skusim na vybranych (praktikach ) aspon sam popracovat. Mozno sa budem za volantom casom citit pokojnesie ..

Vlado Sulz

Vlado Sulz

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam rad pocky, bedminton, farebne okuliare a farebny svet. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu